4 kwietnia odbywała się XIII w tej kadencji sesja Rady Miasta. Radni pracowali nad szeregiem uchwał, między innymi w sprawie powołania Centrum Usług Wspólnych, udzielenia powiatowi skarżyskiemu pomocy finansowej na przebudowę dalszego odcinka alei Tysiąclecia, czy w sprawie przyjęcia nowego Statutu Miasta. Najwięcej emocji wzbudziła koncepcja powołania CUW, radni po długiej dyskusji – głosami 9 ZA i 10 Przeciw – nie przyjęli uchwały.

Sesja rozpoczęła się od stwierdzenia prawomocności posiedzenia i ustalania porządku obrad. Tradycyjnie Prezydent Miasta Arkadiusz Bogucki zdał przed radnymi sprawozdanie z działalności w okresie od poprzedniej sesji, która odbywała się 27 lutego. Mówił o wydanych zarządzeniach, ogłoszonych przetargach (w omawianym okresie ogłoszonych zostało 16 postępowań), zawartych umowach (na następujące zadania: „Przebudowa linii oświetleniowej wzdłuż ulic Asnyka, Górniczej, Konarskiego, Spółdzielczej i Powstańców Warszawy”; „Budowa ulic: Krzemowa, Granitowa, Marmurowa, Bursztynowa, Szmaragdowa”; „Letnie zamiatanie dróg gminnych”; „Utrzymanie zieleni przydrożnej w pasach dróg powiatowych na terenie miasta”; „Założenie i pielęgnacja łąki kwietnej przy ul. Żeromskiego”; „Wykonanie nasadzeń drzew”; „Czyszczenie kanalizacji deszczowej, skarp i wylotów z separatorów”; „Remonty bieżące kanalizacji deszczowej”; „Ukwiecenie terenu miasta”). Prezydent w swoim sprawozdaniu poinformował również o pozyskanych przez gminę dofinansowaniach (m.in. na utworzenie Klubu Senior+, na działalność dwóch już istniejących Klubów oraz realizację programu „Opieka wytchnieniowa”), a także wydarzeniach i spotkaniach, w których uczestniczył.

DYSKUSJA W SPRAWIE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH

W kolejnych punktach sesji radni procedowali uchwały.

Najwięcej emocji wzbudziła uchwała w sprawie powołania nowej jednostki pod nazwą Centrum Usług Wspólnych i nadania jej statutu. Na sesji zjawili się także mieszkańcy, do czego zachęcał sam prezydent, pisząc w mediach społecznościowych: „Będzie okazja do wysłuchania wielu, różnych punktów widzenia – zależy mi na tym, aby znali Państwo szerszy kontekst. Często jest tak, że widzicie tylko decyzje i ich efekty. Moją ambicją jest byście mieli pełną wiedzę – z czego wynikają wprowadzane zmiany i co zaprowadziło nas to takiego, a nie innego rozwiązania”.

Głos na sesji zabrała przedstawicielka pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych i innych jednostek miejskich, która odniosła się do projektu uchwały powołującej Centrum Usług Wspólnych. W odczytanym przez nią liście, pracownicy wyrazili sprzeciw wobec takiego rozwiązania i zaapelowała do radnych o głosowanie przeciw uchwale.

– Z całym szacunkiem wobec Waszej pracy i Waszego zaangażowania w pracę, analizujemy ten projekt od wielu miesięcy, z zaangażowaniem emocjonalnym i merytorycznym. Musimy ważyć zarówno losy poszczególnych grup zawodowych, jak i całego miasta, ponieważ leży nam na sercu dobro gminy – podsumował Przewodniczący Rady Miasta Grzegorz Małkus.

– Dziękuję Panu Przewodniczącemu Rady, że udzielił Pan głosu osobom, które dziś przyszły na sesję. Cieszę się, że dziś tu jesteście, bo to bardzo trudna uchwała. Zdaję sobie sprawę z tego, że podjęte dziś na sesji decyzje, będą mocno promieniować na życie wielu osób. To trudna uchwała o dużym ciężarze społecznym i jako odpowiedzialny prezydent referuję tę uchwałę osobiście – mówił Prezydent Arkadiusz Bogucki, przedstawiając koncepcję CUW. – Mam nadzieję, że wszyscy jesteśmy świadomi potrzeby wprowadzania działań naprawczych. W określeniu ich kierunku wsparła nas firma konsultingowa Deloitte, która we wrześniu zeszłego roku zaproponowała nam konkretne działania. Jedną z proponowanym oszczędności była propozycja zamykania placówek oświatowych. Jestem przeciwny zamykaniu szkół podstawowych – mówił Prezydent dodając, że decyzje w zakresie oświaty są konieczne. – W 2016 roku mieliśmy 3194 uczniów, osób w administracji i  obsłudze – 163. Mamy 2024 rok: 3289 uczniów i 187 etatów administracji i obsługi. Ta uchwała ma doprowadzić do przywrócenia stanu osobowego, który dawał gwarancję dobrej obsługi już w 2016 rok. Chcemy przywrócić to, co było – mówił.

Czym jest CUW?

Centrum Usług Wspólnych to nowoczesne podejście do zarządzania procesami administracyjnymi jednostek podległych miastu. Jego celem jest scentralizowanie obsługi (w szkołach, a w kolejnych etapach także w innych jednostkach miejskich): finansowo-księgowej, administracyjnej, kadrowej, prawnej, informatycznej, płacowej oraz zamówień publicznych.

Obecnie wymienioną obsługą zajmują się poszczególne jednostki organizacyjne miasta. Powoduje to rozproszenie zasobów i wysokie koszty administracyjne. Proponowane rozwiązanie pozwoli na:

  • zwiększenie efektywności funkcjonowania placówek,
  • redukcję kosztów bieżącej działalności administracyjno-obsługowej jednostek miejskich,
  • wzrost efektywności i profesjonalizacja usług,
  • optymalizację zatrudnienia i lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich,
  • lepszą kontrolę nad budżetami i wydatkami.

Centrum Usług Wspólnych będzie ewolucyjnie rozszerzało działalność na kolejne jednostki, według następującego harmonogramu:

  • w pierwszej kolejności placówki oświatowe: 7 zespołów, 1 szkoła, 3 przedszkola, żłobki miejskie i klub dziecięcy – od 1 września 2025 roku,
  • w drugiej kolejności jednostki nieświatowe: Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji, Centrum Integracji Społecznej, instytucje kultury: Miejskie Centrum Kultury, Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna, Muzeum im. Orła Białego – od 1 stycznia 2026 roku,
  • kolejne jednostki w zależności od zakresu usług podlegających centralizacji w dalszej kolejności.

Według stanu na 30 września 2024 r. w miejskich placówkach oświatowych zatrudnienie na stanowisku główny księgowy wynosi 10,25 etatu, na stanowisku specjalisty 17,56 etatu. W pozostałych jednostkach zadania finansowo-księgowe realizuje 4,25 etatu, zadania kadrowo-płacowe 5 etatów. W jednostkach oświatowych, które mają być objęte obsługą rzemieślniczo-konserwatorską pracę tę wykonuje obecnie 20 etatów. W jednostkach, które mają być objęte obsługą IT obecnie funkcjonuje 7 etatów realizujących obsługę informatyczną. Inne usługi planowane do świadczenia na rzecz jednostek obecnie są realizowane indywidualnie przez każdą jednostkę (np. w formie umów cywilno-prawnych, co generuje dodatkowe koszty). Roczny koszt utrzymania ww. etatów to ok. 5,3 mln zł.

CUW pozwala na znaczną redukcję kosztów związanych z obsługą administracyjną. Poprzez scentralizowanie usług eliminujemy dublujące się stanowiska i procesy, co przekłada się na mniejsze wydatki na kadry, szkolenia czy infrastrukturę IT.

Proponowana jest taka  strukturę organizacyjną, która zapewni wysoką jakość wszystkich usług przy jednoczesnej redukcji kosztów. Szacuje się, że koszt utrzymania etatów i nowej struktury organizacyjnej wyniesie 3,5 mln zł. Ograniczone będą też wydatki na umowy zlecenia.

Prognozuje się obniżenie kosztów obsługi finansowo-księgowej, płacowej i administracyjnej o minimum 30% w ciągu pierwszych trzech lat działania w stosunku do kosztów tych procesów za rok 2024.

Struktura organizacyjna CUW obejmie następujące komórki organizacyjne:

  • Dyrektor CUW, odpowiedzialny za zarządzanie i nadzór – 1 etat
  • Główny Księgowy – 1 etat
  • Zespół księgowości – 7 etatów
  • Zespół płac – 4 etaty
  • Zespół wsparcia technicznego – 5 etatów (+ 8,5 etatu bezpośrednio w szkołach)
  • Zespół IT – 5 etatów
  • Stanowisko ds. prawnych – 0,5 etatu
  • Stanowisko ds. BHP, – 0,5 etatu
  • Stanowisko ds. IODO – 1 etat
  • Stanowisko ds. obsługi jednostek i zamówień publicznych – 1 etat

Kadrę CUW stanowić będą przede wszystkim dotychczasowi pracownicy jednostek realizujący te zadania. W przypadku braku osób z odpowiednią wiedzą i kompetencjami w zasobach miejskich jednostek organizacyjnych zakłada się możliwość rekrutacji specjalistów.

Podawane są też dodatkowe korzyści, poza finansowymi. Zakupy realizowane w ramach CUW będą się odbywały na większą skalę, co daje lepszą pozycję negocjacyjną i możliwość uzyskania korzystniejszych warunków cenowych.CUW podnosi jakość usług – zatrudniając specjalistów w kluczowych obszarach w jednym miejscu, zapewniany jest wyższy poziom kompetencji i skuteczniejsze rozwiązywanie problemów. Jednostki odciążą są z obowiązków administracyjnych, dzięki czemu mogą one skupić się na realizacji swojej podstawowej misji.

– To uchwała bardzo trudna, ale jeżeli jej Państwo nie podejmiecie, za jakiś czas będziemy najprawdopodobniej zmuszeni obradować nad ewentualną likwidacją którejś z jednostek. Miejmy tego świadomość – mówił prezydent Arkadiusz Bogucki.

– Przyczyną tego projektu jest szukanie oszczędności. Firma Deloitte przygotowała audyt i wskazała, że cięcia w oświacie przyczynią się do obniżenia kosztów. Ale nie wzięli pod uwagę czynnika ludzkiego. Co zrobią osoby, które stracą pracę? Czy będą mogły liczyć na pomoc miasta? – pytał radny Leszek Golik.

– W całej gminie podejmowane są działania w ramach oszczędności. Została zlikwidowana jednostka miejska Centrum Obsługi Inwestora. W Urzędzie Miasta jest mniej o 16 etatów – mówiła Agnieszka Winiarska, Sekretarz Miasta, wyliczając ograniczanie etatów w miejskich jednostkach jak Muzeum, MCSiR. – Za każdym wypowiedzeniem umowy, za każdym jej nieprzedłużeniem stoją ludzie. Zwolnienia nie dotyczą nie tylko sektora oświaty – dodawała.

– Odbędą się konkursy. Osoby z najwyższymi kwalifikacjami znajdą zatrudnienie. Tam, gdzie w naszych jednostkach będzie brakowało pracowników, a brakuje szczególnie „płacowców”, będziemy szukać ich w grupie tych osób – dodawał Prezydent Miasta.

– W tej kadencji głosowałem już za niepopularnymi decyzjami. Nie ze wszystkimi decyzjami musimy się zgadzać. Nie wiem, jak zagłosuję za CUW, to będzie efekt tej dyskusji. Nie jestem przeciwnikiem CUW-ów, ale dla mnie osobiście brakuje w tym temacie dialogu z osobami, których dotyczą te zmiany – mówił radny Adam Ciok. – Przeanalizowałem, że inne CUW-y były wdrażane etapowo. Wiem, że należy wprowadzać oszczędności, ale czy nie lepiej w pierwszej kolejności przełożyć to na dyrektorów? – dopytywał.

– Mamy rękami dyrektorów załatwiać CUW? Mam poinformować dyrektorów, że mają zwalniać? Ja jestem odpowiedzialnym człowiekiem. Uważam, że to jest tak kluczowa uchwała, wszelkie odium tej uchwały musi spaść na mnie, nie na dyrektorów – odpowiadał prezydent. – W całej Polsce jest około 1800 CUW-ów. Funkcjonują od 10 lat. CUW w Skarżysku powinien być wprowadzony znacznie wcześniej. Nie bylibyśmy dziś w takiej sytuacji – dodawał.

– Z ust radnych padają słowa troski. Ale to prezydent przedstawia konkretny pomysł, przemyślaną koncepcję, uczciwe zasady przejścia pracownika do nowej jednostki. To, co proponuje radny, to jest przeuczanie odpowiedzialności na dyrektorów – zwrócił uwagę zastępca Prezydenta Miasta Konrad Wikarjusz. – Dziś rozmawiamy o redukcji etatów o ponad 20 osób, ale lada moment będziemy zmuszeni podejmować bardziej drastyczne kroki, bo brakujące pieniądze same się nie znajdą – mówił. – Przy naborze do nowej jednostki będą brane przede wszystkie kompetencje. Zakładam, że Państwo je macie z uwagi na fakt, że zajmujecie te stanowiska – zwrócił się do pracowników oświaty.

– CUW dla mnie jest dobrym pomysłem. Sam prowadziłem taką jednostkę. Zanim jednak podejmę decyzję, a chce być pewny argumentów „za” i „przeciw”, jest kilka wątków do rozważenia. Jakie kryteria zostały przyjęte do etatyzacji CUW? Jak będzie wyglądała rekrutacja? Czy zabezpieczone są środki na ewentualne odprawy? – zadawał szereg pytań Wiceprzewodniczący Rady Miasta Paweł Bugajski, na które odpowiadali członkowie Kolegium Prezydenckiego.

 – Tworzenie CUW to dobry pomysł. Ale tu i teraz? To potencjalne korzyści, ale i realne koszty społeczne. Dlatego nie uważam, żeby był to pomysł dobry teraz. Czy nie będzie to kolejne obciążenie finansowe dla naszej gminy? – dodawała Wiceprzewodnicząca Rady Miasta Renata Pela.

– CUW-y działają w Polsce od 10 lat. Coraz więcej miast się na nie decyduje. Ja myślę o oszczędnościach nie tylko na chwilę obecną, ale też w perspektywie kolejnych lat. Chcę, by miasto było w lepszej kondycji niż teraz – odpowiadał prezydent Arkadiusz Bogucki.

Krytyczny głos wobec powoływania w chwili obecnej CUW w Skarżysku wyrazili w dyskusji radni Jarosław Niziołek i Jacek Jamroz. Radny Bogusław Ciok zwrócił uwagę na niedostateczne w jego opinii omówienie tematu przed sesją. W obronie rozwiązania stawał radny Jerzy Stopa, zaś radny Mateusz Kuna przytaczał dane z 2016 roku i 2024 roku – uczniów w tym czasie przybyło o 3%, a pracowników administracji i obsługi o ponad 13%.

Po długiej dyskusji nastąpiło głosowanie nad projektem UCHWAŁY W SPRAWIE UTWORZENIA JEDNOSTKI BUDŻETOWEJ PN. CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ. Dziewieciu radnych było ZA, 10 – PRZECIW. Uchwała nie została przyjęta.

– Dziękuję za dyskusję. Projekt będziemy procedować dalej – mówił po głosowaniu Prezydent Arkadiusz Bogucki.

RADNI PODJĘLI TEŻ SZEREG INNYCH DECYZJI

Na piątkowej sesji radni procedowali też uchwały w sprawach:

  • ZMIAN W BUDŻECIE GMINY SKARŻYSKA-KAMIENNEJ NA 2025 ROK (17głosów ZA, 1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ – uchwała została podjęta)
  • ZMIAN W WIELOLETNIEJ PROGNOZIE FINANSOWEJ GMINY SKARŻYSKA-KAMIENNEJ NA LATA 2025-2041 (17głosów ZA, 1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ – uchwała została podjęta)
  • UDZIELENIA POMOCY FINANSOWEJ DLA POWIATU SKARŻYSKIEGO (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)

Chodzi o dotację celową od Gminy dla Powiatu Skarżyskiego z przeznaczeniem na realizację przebudowy al. Tysiąclecia na odcinku od ul. Słowackiego do al. Piłsudskiego. Powiat pozyskał na tę inwestycję dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wkład własny finansowany będzie po połowie z budżetu powiatu i miasta.

  • OKREŚLENIA TRYBU POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ ZE ŚRODKÓW BUDŻETU GMINY SKARŻYSKO-KAMIENNA Z PRZEZNACZENIEM NA PRZEDSIĘWZIĘCIA SŁUŻĄCE TWORZENIU WARUNKÓW DO ROZWOJU STOWARZYSZEŃ OGRODOWYCH PROWADZĄCYCH NA TERENIE SKARŻYSKA-KAMIENNEJ RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE ORAZ SPOSOBU JEJ ROZLICZANIA I KONTROLI (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • PRZYJĘCIA STATUTU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)

– Dziękuję wszystkim radnym, którzy zaangażowali w niemal roczną pracę nad tym dokumentem. Jest to statut, który idzie w kierunku większej transparentności władz, czynionych decyzji i  działań – mówił Przewodniczący Rady Miasta Grzegorz Małkus.

  • NADANIA STATUTU MIEJSKIEGO CENTRUM SPORTU I REKREACJI W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • NADANIA NAZWY SKWERU W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ U ZBIEGU ULIC LEGIONÓW I AL. JANA PAWŁA II (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)

Skwer otrzyma nazwę „Skwer Braci Krajewskich”. Do Rady Miasta w sprawie uhonorowania czterech braci Krajewskich zwrócił się podczas sesji Rady Miasta w dniu 28 listopada 2024 roku pan Krzysztof Krajewski Siuda, który w imieniu żyjących z rodziny Krajewskich przedstawił zasługi braci Krajewskich z czasów II wojny światowej. Trzech z braci Krajewskich zginęło podczas kampanii wrześniowej 1939 roku z rąk niemieckich agresorów. Jeden z braci walczył w okresie okupacji w oddziałach konspiracyjnego podziemia, a po wojnie jako specjalista z dziedziny chemii zasłużył się dla kraju w odbudowie ze zniszczeń wojennych.

  • ZMIANY UCHWAŁY NR VIII/93/2024 RADY MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ Z DNIA 18 GRUDNIA 2024R. W SPRAWIE PRZYJĘCIA DO REALIZACJI RAMOWEGO PLANU FINANSOWANIA ZADAŃ GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII NA TERENIE MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ NA 2025 ROK (17 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • ZAWARCIA POROZUMIENIA MIĘDZYGMINNEGO DOTYCZĄCEGO WSPÓŁDZIAŁANIA GMIN PRZY REALIZACJI ZADANIA POLEGAJĄCEGO NA WYKONANIU PRZEGLĄDU OBSZARU I GRANIC AGLOMERACJI SKARŻYSKO-KAMIENNA (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • ZMIANY UCHWAŁY NR XLVII/124/2017 RADY MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ Z DNIA 20 GRUDNIA 2017R. W SPRAWIE USTALENIA TRYBU UDZIELANIA I ROZLICZANIA DOTACJI DLA PUBLICZNYCH I NIEPUBLICZNYCH JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH ORAZ TRYBU PRZEPROWADZANIA KONTROLI PRAWIDŁOWOŚCI ICH POBRANIA I WYKORZYSTANIA (18 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • USTALENIA WYSOKOŚCI OPŁAT ZA POBYT DZIECKA W ŻŁOBKACH MIEJSKICH I KLUBIE DZIECIĘCYM PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ SKARŻYSKO-KAMIENNA (18 głosów ZA, 1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ – uchwała została podjęta)

W uzasadnieniu uchwały czytamy między innymi „Od 1 października 2024 r. w kraju realizowany jest program wsparcia dla rodziców dzieci do lat 3. W ramach programu „Aktywnie w żłobku” rodzice mogą uzyskać dofinansowanie opłaty za pobyt w wysokości do 1500 lub do 1900 zł w przypadku dziecka z niepełnosprawnością, ale nie więcej niż faktyczna wysokość opłaty za pobyt dziecka w danym miesiącu wynikająca z jego obecności, warunkiem wypłaty jest uczęszczanie dziecka do żłobka / klubu dziecięcego.

W jednostkach prowadzonych przez Gminę na 86 dzieci uczęszczających 63 korzysta z ww. programu. Należy również podkreślić, że 43 dzieci korzysta także ze zmniejszonej do 50% odpłatności za pobyt na podstawie obowiązujących kryteriów częściowego zwolnienia (karta dużej rodziny lub uczęszczanie rodzeństwa do żłobka lub przedszkola).

  • OKREŚLENIA ZASAD NADAWANIA NAZW ULICOM, PLACOM I INNYM OBIEKTOM PUBLICZNYM ORAZ DROGOM WEWNĘTRZNYM W MIEŚCIE SKARZYSKO-KAMIENNA (18 głosów ZA, 1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ – uchwała została podjęta)
  • ODDANIA W TRYBIE BEZPRZETARGOWYM W DZIERŻAWĘ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ POŁOŻONEJ W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL. CHAŁUBIŃSKIEGO (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • WYRAŻENIA ZGODY NA ZBYCIE W DRODZE BEZPRZETARGOWEJ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ POŁOŻONEJ W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL. ORLEJ (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • ZMIANY UCHWAŁY NR XXXI/80/2005 RADY MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ Z DNIA 24 LISTOPADA 2005 R. W SPRAWIE SPRZEDAŻY LOKALI MIESZKALNYCH, UŻYTKOWYCH I GARAŻY STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY SKARŻYSKO-KAMIENNA (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • WYRAŻENIA ZGODY NA SPRZEDAŻ W DRODZE PRZETARGU NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH NIEZABUDOWANYCH POŁOŻONYCH W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL.  PSZENNEJ (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • ODDANIA W TRYBIE BEZPRZETARGOWYM W DZIERŻAWĘ CZĘŚCI NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ POŁOŻONEJ W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL. OSTERWY (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • WYRAŻENIA ZGODY NA SPRZEDAŻ W DRODZE PRZETARGU NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ POŁOŻONEJ W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL. SPORTOWEJ (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)
  • ODDANIA W TRYBIE BEZPRZETARGOWYM W DZIERŻAWĘ CZĘŚCI NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ POŁOŻONEJ W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ PRZY UL. KRASIŃSKIEGO (19 głosów ZA – uchwała została podjęta)

Z projektami uchwał można zapoznać się w BIP Urzędu Miasta (TUTAJ).

Źródło:  https://um.skarzysko.pl/

 

Dodaj komentarz