Za nami niezwykle wydarzenie pełne pracy, pasji, kreatywności i innowacji!
W dniach 5 – 6 października 2024 roku Stalowa Wola przyciągnęła pasjonatów nowych technologii z całego świata, organizując NASA Space Apps Challenge – największy kosmiczny Hackathon w Europie.
To wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło ponad 500 uczestników, którzy przez 30 intensywnych godzin rywalizowali w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla wyzwań opracowanych przez ekspertów z NASA. Zespoły, wspierane przez 50 mentorów, pracowały nad projektami, które mogłyby znaleźć zastosowanie w eksploracji kosmosu, ochronie środowiska oraz edukacji.
W skład zespołów wchodzili studenci, pracownicy firm programistycznych, pasjonaci informatyki, kosmosu oraz nieliczna grupa młodzieży ze szkół ponadpodstawowych.
Organizatorami wydarzenia były Miasto Stalowa Wola, Regionalna Izba Gospodarcza w Stalowej Woli oraz Podkarpackie Centrum Innowacji, a hackathon odbył się w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli.
I w tym właśnie wydarzeniu uczestniczyli nasi programiści z klasy 5Tfp Oskar Bugała, Maksymilian Krzepkowski, Mateusz Łukomski i Mateusz Śmigiel. Opiekę nad nimi sprawowali nauczyciele – pan Daniel Ożdżyński i pan Andrzej Sitkiewicz.
Wyzwaniem zespołu było stworzenie interaktywnej aplikacji internetowej Orrery zawierającej planetarium osadzone na stronie internetowej i wyświetlającej ciała niebieskie takie jak planety, asteroidy, komety bliskie Ziemi i potencjalnie niebezpieczne obiekty.
Udział w tym wyzwaniu Space Apps zapewnił zespołowi praktyczne doświadczenie w korzystaniu z danych i kodu NASA, pracy z bibliotekami kodu, grafiki 3D oraz zastosowania tych elementów w aplikacji internetowej.
Stworzony Orrery przez nasz zespół edukuje również społeczeństwo na temat układu słonecznego.
Energia w Stalowej Woli była niesamowita – uczestnicy w skupieniu pracowali nad swoimi projektami, a każda minuta była wykorzystana do maksimum. Wszystkie zespoły dały z siebie wszystko, szukając najlepszych rozwiązań i wprowadzając swoje pomysły w życie.
Wydarzenie było nie tylko okazją do rywalizacji, ale również cenną lekcją pracy zespołowej i kreatywnego rozwiązywania problemów przy użyciu najnowszych technologii oraz pomogło w zdobyciu doświadczenia programistycznego.
Źródło: ZST